دکل مهاری سه وجهی از انواع دکل های مخابراتی است که به منظور نصب آنتن های موبایلی، رادیویی، بی سیم یا دیش های ماهواره ای استفاده می شود. این نوع از دکل ها انواع مختلفی دارد که در ابعاد گوناگون تولید و طراحی می شوند. در این مقاله بیشتر به معرفی دکل های سه وجهی مهاری خواهیم پرداخت.

دکل مهاری سه وجهی چیست؟

دکل های مهاری سه وجهی انواعی از سازه های دکل های مخابراتی هستند که می توانند به وسیله سیم به هر تکیه گاه و زمین متصل شوند. این نوع از دکل ها همانند دکل های مخابراتی برای نگهداری از تجهیزات مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله این تجهیزات می توان به شبکه های رادیویی، رایانه ای، شبکه های موبایلی و ... اشاره نمود.

این نوع از دکل ها انواع مختلفی دارد که عرض قاعده هر وجه آن معمولا 35 سانتی متر می باشد.


جهت دریافت مشاوره رایگان جهت نصب دکل مهاری با گروه فنی و مهندسی آی تماس حاصل بفرمائید.

 

انواع دکل های مهاری سه وجهی

دکل های سه وجهی را می توان به طور کلی به دو نوع دکل های G35  و دکل های G45 تقسیم بندی نمود که هرکدام می توانند ویژگی های خاص خود را داشته باشند.

نوع دکل های سه وجهی G35 از میلگرد های نمره 8 یا 10 ساخته می شود که به شکل خرپایی به یکدیگر متصل شده اند. این نوع از دکل ها خود به دو نوع A و B تقسیم بندی می شوند که با داشتن وزن و هزینه کمتر، بسیار پرکاربرد هستند.

نوع دیگر دکل مهاری سه وجهی را می توان دکل های G45 سه وجهی دانست که همانند دکل مهاری G35 وزن کم و سبکی دارد. این دکل های سه وجهی از سکشن های سه متری ساخته شده است که پایه های آن از لوله نمره 3 می باشد و همانند دکل G35 سه وجهی از میلگرد های نمره 8 یا 10 در تیپ های A و B ساخته می شود. حداکثر ارتفاع برای نصب این نوع از دکل ها 81 متر می باشد.


نصب و فروش دکل سه وجهی

همانطور که گفتیم، دکل های مهاری سه وجهی از آن جایی که وزن سبکی دارند، به راحتی می توانند جابجا شده و در پشت بام منازل و ساختمان ها نصب شوند. نصب این نوع دکل ها همانند دکل های مهاری دیگر نیاز به فضای باز مناسب دارد که به صورت سکشن های 3 متری روی هم نصب می شوند.

 نصب دکل مهاری باید با رعایت استاندارد های مربوط به این نوع دکل ها یعنی

  • استاندارد طراحی دکل های مخابراتی (EIA-RS-222-F)
  • آیین نامه ۲۸۰۰ IRAN

نصب شوند تا از به وجود آمدن خسارت به دکل مهاری سه وجهی و خسارت به محیط اطراف جلوگیری شده و منجر به خسارت به اموال عمومی و مردم نشود. این آیین نامه ها خود شامل پروتکل هایی برای رعایت استاندارد دکل ها می باشد.

امروزه شما می توانید برای خرید این دکل ها از شرکت های فنی و مهندسی مختلفی که اقدام به فروش دکل مهاری می نمایند، اقدام کنید.




جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت دکل مهاری با ما تماس بگیرید.

02166977972    –    02166977987

09123716144

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.